معرفی مرورگر تور

معرفی مرورگر تور

تور (در انگلیسی: Tor, The Onion Router) نرم‌افزاری است که برای ناشناس ماندن کاربران در محیط اینترنت به کار می‌رود که بر پایه نرم‌افزار Client و شبکه‌ای از سرورها بنا می‌شود و می‌تواند داده‌هایی از کاربران را مانند موقعیت مکانی و نشانی آی‌پی پنهان کند. 

بهره‌گیری از این سامانه، رهگیری و شنود الکترونیک داده‌های کاربر را به دست دیگران بسیار سخت می‌کند. این رهگیری و شنود الکترونیک می‌تواند در مورد بسیاری از فعالیت‌های کاربر مانند وبگاه‌هایی که بازدید کرده، مطالبی که بارگیری و بارگذاری کرده، پیام‌هایی که از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان مثل تلگرام، اینستاگرام، متا (فیس بوک) و....  فرستاده یا دریافت کرده و هر گونه ارتباطاتی که در محیط اینترنت برقرار کرده، صورت پذیرد؛ لذا می‌توان گفت که این سامانه برای محافظت از آزادی کاربران و حفظ حریم خصوصی آن‌ها در محیط اینترنت طراحی شده‌است. این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار آزاد است و استفاده از شبکهٔ آن نیز کاملا رایگان است.

آیا تور واقعا امن است؟

امن بودن یا نبودن تور برای شما، بستگی به معنای شما از کلمه امنیت دارد؛ اما در دنیای مجازی امروز  مرورگر تور جز مرورگر های امن محسوب می شود؛ این مرورگر ترافیک شما را با الگویی خاص رمزنگاری می کند؛ درنتیجه شنود و ردیابی شما را در فضای اینترنت سخت و دشوار می کند.

گزارش BBC فارسی (ناکامی سرویس های اطلاعاتی در برابر تور)

طبق گزارشی که در مجله BBC فارسی، مستقر در لندن (UK) منتشر شد؛ لئو کلیون در 4 شهریور 1393 اذان داشت که : هم اکنون <<تور>> امن ترین سامانه ارتباطی جهان و بهترین نرم افزار برای ناشناس ماندن در فضای سایبر است. به گونه ای که تا کنون هیچ سازمان یا نهاد امنیتی قادر به شکست کد های آن نبوده است.

لئو کلیون در ادامه می گوید در حال حاضر مرورگر تور به 2.5 میلیون نفر در روز خدمات ارائه می کند. 

[مشاهده منبع]

ادعای فرانسه در رمزگشایی ترافیک عبوری تور

در اکتبر ۲۰۱۱ یک تیم پژوهشی از دانشکده عالی علوم رایانه، الکترونیک، و اتوماسیون فرانسه ادعا کرد که با رمزگشایی ارتباطات عبوری از شبکه تور، راهی برای دستیابی به آن یافته‌است.

 مجله arstechnica.com : قدرت سازمان های اطلاعاتی در شناسایی کاربران تور ظرف شش ماه

با وجود اینکه سازمان‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۱۳ ادعا می‌کردند که ۸۰٪ کاربران تور را ظرف ۶ ماه شناسایی می‌کنند چنین چیزی هنوز رخ نداده‌است.


مطالب ارائه شده در این پست از مقالات پابلیش در بستر Surface Web گردآوری شده است؛ این صفحه در بازه های زمانی مختلف بروزرسانی خواهد شد. درصورتی که این پست را جنجالی و مخالف با قوانین عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران می دایند از طریق فرم زیر به صورت خصوصی با ادمین سایت مکاتبه کنید تا نسبت به ویرایش مطالب جنجالی یا حذف پست اقدام شود.


دیدگاه‌ها (۱)

اشکان ارشادی

۲۲ بهمن ۰۲ ، ۱۹:۵۹

فایرفاکس و بتافایرفاکس واقعا عالی اند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

netweb.blog.ir
آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی